Πώς προέκυψε και ποια η σημασία της

Blue Monday αναφέρεται στην «θλιβερή Δευτέρα» και θεωρείται από ορισμένους η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου. Συνήθως πέφτει τη δεύτερη ή τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου. Για τη φετινή χρονιά ορίζεται η 20ή Ιανουαρίου.

Ο όρος Blue Monday δημιουργήθηκε το 2005 από τον Βρετανό ψυχολόγο Cliff Arnall ως μέρος μιας καμπάνιας μάρκετινγκ για ταξιδιωτικό γραφείο. Ειδικότερα, η ιδέα αυτή δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε δελτίο Tύπου του 2005 από την βρετανική εταιρεία Sky Travel, η οποία ισχυρίστηκε ότι υπολόγισε την ημερομηνία χρησιμοποιώντας μια «εξίσωση».

Ο Arnall χρησιμοποίησε έναν τύπο που συνυπολογίζει διάφορους παράγοντες:

  • Κακές καιρικές συνθήκες
  • Τα χρέη των Χριστουγέννων
  • Την απογοήτευση από την εγκατάλειψη των πρωτοχρονιάτικων στόχων
  • Το επίπεδο κινήτρων και την ανάγκη για αλλαγή

Αν και ο τύπος θεωρείται περισσότερο διαφημιστικό τέχνασμα παρά επιστημονικά τεκμηριωμένος, η ιδέα της Blue Monday έχει γίνει ευρέως γνωστή και συζητείται κάθε χρόνο. Παρά την έλλειψη επιστημονικότητας, η Blue Monday έχει γίνει δημοφιλές θέμα συζήτησης στο μάρκετινγκ, καθώς διάφορες εταιρείες χρησιμοποιούν την ιδέα για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Credits: Unsplash

© 2025 | Voice 102.5® Official Website | Created by

Listen Live
Now Playing
CHAT & MORE
TitleArtist

Στειλε μηνυμα στο studio