Πώς προέκυψε και ποια η σημασία της
Blue Monday αναφέρεται στην «θλιβερή Δευτέρα» και θεωρείται από ορισμένους η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου. Συνήθως πέφτει τη δεύτερη ή τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου. Για τη φετινή χρονιά ορίζεται η 20ή Ιανουαρίου.
Ο όρος Blue Monday δημιουργήθηκε το 2005 από τον Βρετανό ψυχολόγο Cliff Arnall ως μέρος μιας καμπάνιας μάρκετινγκ για ταξιδιωτικό γραφείο. Ειδικότερα, η ιδέα αυτή δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε δελτίο Tύπου του 2005 από την βρετανική εταιρεία Sky Travel, η οποία ισχυρίστηκε ότι υπολόγισε την ημερομηνία χρησιμοποιώντας μια «εξίσωση».
Ο Arnall χρησιμοποίησε έναν τύπο που συνυπολογίζει διάφορους παράγοντες:
- Κακές καιρικές συνθήκες
- Τα χρέη των Χριστουγέννων
- Την απογοήτευση από την εγκατάλειψη των πρωτοχρονιάτικων στόχων
- Το επίπεδο κινήτρων και την ανάγκη για αλλαγή
Αν και ο τύπος θεωρείται περισσότερο διαφημιστικό τέχνασμα παρά επιστημονικά τεκμηριωμένος, η ιδέα της Blue Monday έχει γίνει ευρέως γνωστή και συζητείται κάθε χρόνο. Παρά την έλλειψη επιστημονικότητας, η Blue Monday έχει γίνει δημοφιλές θέμα συζήτησης στο μάρκετινγκ, καθώς διάφορες εταιρείες χρησιμοποιούν την ιδέα για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Credits: Unsplash